Je Verleden Loslaten

Als je eenmaal gered en wedergeboren bent, vertelt de Bijbel ons dat we nu nieuwe scheppingen zijn geworden in Jezus Christus. Onze lei is nu volledig schoongeveegd, en we hebben nu een gloednieuwe start in dit leven gekregen als we bereid zijn om op de juiste manier met de Heer samen te werken en Hem toe te staan ons op te voeden in Zijn kennis, genade en macht.

Zoals ik talloze malen in mijn andere artikelen heb verklaard, is de volgende stap nadat u gered bent om uw hele leven volledig over te geven in de handen van God de Vader, zodat Hij volledig vrij is om u te leiden in Zijn perfecte plan en bestemming voor uw leven. Je moet nu bereid zijn om Jezus de Heer over je leven te maken, niet alleen je Verlosser.

Je moet nu zowel gered als overgegeven worden als je ergens wilt komen in je nieuwe leven met de Heer.

Je leven tot Heer maken betekent dat je nu bereid bent de teugels van je leven aan Hem over te dragen, en Hij zal nu je leven leiden in de specifieke richtingen waarin Hij wil dat het gaat.

Je bent nu niet langer van jezelf.

Je bent door God de Vader teruggekocht voor de prijs van het vergoten bloed van Zijn Zoon. Je behoort nu toe aan God en Jezus en aan niemand anders in dit leven – dat geldt ook voor jezelf, je familie en je beste vrienden!

Als je eenmaal deze volledige overgave aan de Heer bent aangegaan, is een van de eerste dingen die God met velen van jullie zal doen, dat Hij je terugbrengt in je verleden, zodat Hij kan beginnen met het opruimen van alle wrakstukken die zich mogelijk hebben voorgedaan. Voordat u werkelijk vooruit kunt in de goddelijke bestemming die God in dit leven voor u in petto heeft, moet u misschien eerst afrekenen met enkele specifieke dingen die zich in uw verleden hebben afgespeeld.

De reden hiervoor is dat te veel christenen vastzitten in hun verleden – en als gevolg daarvan kunnen zij niet volledig in hun heden leven.

Voordat je werkelijk vooruit kunt gaan in je goddelijke bestemming met de Heer – zul je eerst moeten leren hoe je je verleden volledig los kunt laten.

Jezus Christus en de apostel Paulus doen twee zeer diepgaande en levensveranderende uitspraken in de twee verzen die ik je in dit artikel zal geven. Voor velen zullen deze twee specifieke verzen bepalen of je al dan niet volledig zult kunnen slagen in de goddelijke roeping die God op je leven heeft gelegd.

Als gevolg van de vloek van Adam en Eva die nog steeds in volle werking is op deze aarde, zijn wij allen gedwongen om geboren te worden in een gevallen en vervloekte wereld.

We zitten allemaal opgescheept met de realiteit van puur kwaad in ons leven door de activiteit van demonische geesten en slechte en kwaadaardige mensen die er met hun eigen vrije wil voor hebben gekozen om dit leven aan de duistere kant te leven.

Als gevolg hiervan zal ieder van ons in dit leven tot op zekere hoogte en in zekere mate gekwetst worden. We kunnen er niet omheen. En voor velen zal sommige pijn extreem en traumatisch zijn.

Elke minuut van elke dag wordt er iemand vermoord, beroofd, misbruikt of ontvoerd. We kunnen letterlijk geen dag voorbij gaan zonder dat een of andere activiteit op onze lokale nieuwskanalen wordt gemeld. Jezus Zelf zei dat een zekere mate van verdrukking en vervolging altijd op ons pad zou komen in dit leven.

Daarom vertelt de Bijbel ons dat we moeten leren hoe we goede soldaten van Jezus Christus kunnen worden en moeten leren hoe we de echte wapenrusting van God voor ons leven moeten aantrekken en toepassen.

We zijn allemaal in een oorlogsgebied geboren als gevolg van de vloek van Adam en Eva – en tenzij je leert hoe je in de kracht en zalving van God voor je leven kunt wandelen – kunnen sommige van deze torpedoschoten je recht uit je roeping in de Heer slaan, zo niet je mogelijk recht uit dit leven slaan voorgoed door een feitelijke vroege fysieke dood.

Elk van ons heeft tot op zekere hoogte problemen uit ons verleden die op de juiste manier moeten worden afgehandeld voordat we echt verder kunnen gaan om het volmaakte plan van God voor ons leven in te gaan.

Sommige Christenen zijn zo gebonden aan sommige dingen die hen in hun verleden zijn overkomen – dat zij letterlijk niet van de bank af kunnen komen om weer te gaan leven, veel minder ooit volledig in hun goddelijke bestemming voor de Heer kunnen vliegen.

Velen van Gods adelaars hebben hun vleugels totaal gebroken en gedecimeerd door sommige van de torpedoschoten die zij hebben genomen. Velen van hen leven op anti-depressiva en pijnstillers omdat zij de stress, de pijn en het hartzeer van dit leven niet langer aankunnen.

Voordat een adelaar van God werkelijk kan gaan vliegen naar de hoogten die God voor hem of haar in dit leven in petto heeft – moet die adelaar alle ketenen verbreken die hem of haar kunnen tegenhouden.

Deze ketenen houden sommigen van Gods adelaars aan de grond. En voor veel van Gods adelaars – zijn sommige van deze ketens dingen waar ze nog steeds aan vasthouden uit hun verleden.

Jezus heeft gezegd dat Hij is gekomen om de gevangenen te bevrijden – en een van de belangrijkste gebieden waar we allemaal van bevrijd moeten worden is een deel van ons verkeerde denken dat kan zijn voortgekomen uit een aantal slechte dingen die in ons verleden kunnen zijn voorgevallen.

Zoals u zult zien in de twee verzen die ik hieronder zal opsommen, vertellen Jezus en de apostel Paulus ons dat we moeten leren hoe we ons verleden los kunnen laten. Jezus zegt dat iedereen die vooruit probeert te komen in zijn wandel en God aanroept – maar achterom blijft kijken – niet geschikt is voor het koninkrijk van God.

Paulus zegt dat het enige wat hij zeker doet in zijn wandel met de Heer is de dingen te vergeten die achter hem liggen en voorwaarts te gaan in de dingen die nu voor hem liggen.

Als je deze twee verzen naast elkaar zet, de een vlak naast de ander, krijg je een perfecte openbaring van de Heer over deze kwestie.

Bottom line – je moet leren hoe je je verleden volledig los kunt laten voordat je op volle kracht vooruit kunt gaan in je goddelijke bestemming voor de Heer.

Als je niet leert hoe je je verleden volledig los kunt laten – zul je vast blijven zitten en geaard blijven op de plek waar je nu bent, en zul je nooit volledig alles bereiken wat God in dit leven voor je in petto zou hebben gehad.

En dat zal een eeuwige spijt zijn die je met je mee zult dragen als je eenmaal in de hemel bent en de Heer je laat zien hoeveel meer je in dit leven voor Hem had kunnen bereiken als je Hem had toegestaan je te ontketenen van je kwetsende verleden. De keuze is aan jou.

Je kunt ervoor kiezen om volledig gebonden te blijven aan je verleden, doorgaan met het geven van medelijdenfeestjes en iedereen en alles de schuld geven van je ellende – of je kunt ervoor kiezen om op te staan en een gloednieuwe frisse start met de Heer te maken door ervoor te kiezen om je hele leven volledig in Zijn handen over te geven – en dan met Hem samen te werken om je verleden volledig op te ruimen, zodat je vervolgens weer volledig in het heden kunt gaan leven, en dan kunt vliegen in de goddelijke bestemming die Hij al voor je leven heeft uitgestippeld.

Voor velen van u die ernstig gebonden zijn aan dingen die in uw verleden hebben plaatsgevonden – realiseert u zich dat God u een ruime en redelijke hoeveelheid tijd zal geven om uw verleden op te ruimen.

Velen van u zullen een innerlijke genezing van de Heer over bepaalde kwesties nodig hebben.

Hoewel de twee verzen die ik hieronder zal opnoemen stellen dat God wil dat u uw verleden loslaat zodat u volledig kunt vliegen in wat Hij in dit leven voor u in petto heeft – God zal niet van sommigen van u verwachten dat u van de ene dag op de andere zo’n kwantumsprong maakt, vooral als sommige van uw vroegere kwalen extreem en traumatisch zijn geweest.

Een van de dingen die ik in mijn eigen persoonlijke reis met de Heer heb ontdekt, is wat er gebeurt nadat je aanvankelijk deze volledige overgave met Hem bent aangegaan.

Wat God met je zal doen, is je mee terugnemen in je geheugen en veel dingen die in je verleden zijn voorgevallen weer in je herinnering brengen.

De reden waarom Hij dit zal doen, is zodat je van je verleden kunt leren. Hij zal u laten zien waar Hij bij bepaalde dingen was en waar Hij niet was.

Hij zal u sommige van de goede dingen laten zien die u deed en sommige van de slechte dingen die u deed, zodat u van die fouten uit het verleden kunt leren en ze in de toekomst niet zult herhalen.

Hij zal u laten zien hoe Hij de hele tijd achter de schermen is geweest, en hoe Hij uiteindelijk sommige van de slechte dingen voor Zijn en uw eigen bestwil heeft uitgewerkt met de manier waarop sommige van deze dingen uiteindelijk zijn uitgepakt.

Hij zal u de uiterste gevolgen laten zien van het niet volledig volgen van Hem in dit leven, en dat sommige van de slechte dingen die u zijn overkomen het gevolg waren van het feit dat u uw eigen beslissingen nam zonder Hem eerst te raadplegen – u niet bewust zijnde van de gevaren die om die hoek lagen waar u zich opmaakte om in te slaan.

Wanneer God dit soort dieper innerlijk werk met u begint te doen – ga er met Hem in mee. Laat Hem je de waarheid tonen over veel van de verschillende zaken uit je verleden.

Als je dat doet, dan zal Zijn waarheid beginnen te werken om je te helpen bevrijden – hoe erg sommige dingen in je verleden ook geweest mogen zijn.

God kan u volledig genezen en elke keten uit het verleden verbreken als u bereid bent te geloven dat Hij het voor u kan doen.

Sommige van Gods mensen zijn gebonden met valse kettingen van schuld als gevolg van sommige van de seksuele molestaties die in hun disfunctionele gezinnen kunnen hebben plaatsgevonden. God kan dit soort ketenen volledig van u verbreken, hoe erg of hoe ernstig u ook denkt dat ze zijn.

De Heilige Geest is de Meester Chirurg. Hij is Degene die diep zal doordringen tot waar deze kwalen en pijnen zich bevinden. Als u bereid bent om tijdens dit innerlijke genezingsproces met Hem samen te werken, zal Hij de meeste, zo niet alle pijn, pijn en trauma’s die met sommige van deze pijnlijke gebeurtenissen samenhangen, kunnen wegsnijden en volledig wegnemen.

Ik zal dit artikel eindigen met enkele specifieke gebieden die de Heer zal aanpakken zodra u zich voor Hem openstelt om uw verleden op te ruimen, zodat u weer volledig in uw heden kunt gaan leven.

Maar hier is het punt dat je echt zult moeten vastgrijpen aan de bewoordingen van deze twee Schriftverzen.

God zal je voor een redelijke tijd terugbrengen in je verleden, zodat je je direct kunt bezighouden met bepaalde kwesties en probleemgebieden die Hij zal willen aanpakken.

Maar nadat die tijd en dat seizoen voorbij zijn – zul je dan je verleden volledig moeten laten gaan en je moeten concentreren en focussen op het heden en de toekomst wat betreft waar God je nu mee naar toe neemt.

Er komt gewoon een dag en tijd dat je je verleden en alle kwalen uit je verleden volledig zult moeten laten gaan.

Als je dat niet doet – zul je vast blijven zitten, geaard blijven en verlamd raken in je wandel met de Heer.

Je zult nooit van de rand van die klif af kunnen vliegen naar de vrijheid en het avontuur dat God in dit leven voor je in petto heeft, tenzij je eerst leert hoe je je verleden volledig los kunt laten.

Dit principe is een fundamenteel 101 principe dat iedere afzonderlijke christen in zijn denken moet inwerken.

Dit basisprincipe zou een van de belangrijkste bepalende factoren kunnen zijn of je ooit van die klif afvliegt naar het goddelijke pad dat God voor je heeft uitgestippeld om in dit leven te volgen.

Velen van Gods adelaars zullen nooit leren vliegen met de vleugels die Hij hun heeft gegeven, omdat zij zich niet konden losmaken van de ketenen van hun kwetsende verleden.

Dientengevolge zullen velen van Gods adelaars hun enige kans verliezen om in deze wereld hun stempel te drukken op de goddelijke bestemming die Hij voor hun leven heeft ingesteld.

Ik geloof dat dit de reden is waarom de Bijbel zegt dat velen geroepen zijn, maar weinigen uitverkoren.

Velen van Gods volk worden geroepen om op te gaan in Zijn hogere roeping voor hun leven – maar velen van hen worden niet uitverkoren omdat zij hun kwetsende verleden eenvoudigweg niet konden loslaten.

De keuze om te leren hoe je je verleden volledig kunt loslaten, zodat je weer volledig in je heden kunt gaan leven, is een individuele keuze voor iedere gelovige.

Nog niet eens God Zelf zal je vrije wil op dit gebied terzijde schuiven. Het enige wat God kan doen is u vanuit Zijn Woord de kennis geven dat dit is wat Hij werkelijk van u wil, waarbij alles voor uw eigen bestwil is. En dan zal God u voor een redelijke tijd terugbrengen in uw verleden, zodat u al uw losse eindjes kunt opruimen en vastknopen.

Maar als die tijd voorbij is, zal God vervolgens van u verwachten dat u een zeer belangrijke beslissing voor uw leven neemt.

Wil je nu je verleden volledig loslaten, zodat je kunt vliegen in de goddelijke bestemming die Hij voor je leven heeft ingesteld – of wil je ervoor kiezen om vast te blijven zitten en aan de grond te blijven zitten, jammerend in de ellende van je verleden?

Elke christen zal deze keuze voor zichzelf moeten maken. Dit is waarom de Bijbel zegt dat we veranderd worden door de vernieuwing van onze geest. Je moet leren hoe je het juiste denken kunt ontwikkelen in je denkproces met hoe je over dingen denkt en ze bekijkt. En één van de eerste basisdingen waar je goed over moet leren denken is hoe je je verleden volledig los kunt laten.

Leer hoe je je verleden volledig los kunt laten met de hulp van de Heilige Geest – en dan kun je vanuit de dug-out het echte speelveld op stappen waar de echte actie echt bij de Heer is!

De Bijbelse Schriftverzen Voor Het Loslaten Van Je Verleden

1. Dit eerste vers komt rechtstreeks van Jezus zelf. Hier is wat Hij te zeggen heeft over dit basisprincipe:

Maar Jezus zei tegen hem: “Niemand die zijn hand aan de ploeg heeft geslagen en omziet, is geschikt voor het koninkrijk van God.” (Lucas 9:62)

Merk op dat Jezus zegt dat “niemand” die blijft terugkijken op zijn verleden, geschikt is voor Zijn koninkrijk. De woorden “niemand” is een allesomvattend woord. Het betekent ons allemaal – geen uitzonderingen.

Met andere woorden, Jezus wil dat wij allemaal greep krijgen op deze openbaring en het goed in onze gedachten laten werken, zodat we allemaal recht vooruit kunnen ploegen in de roepingen en goddelijke bestemmingen die Hij in dit leven voor ons in petto heeft.

2. Het tweede vers is afkomstig van de apostel Paulus. Paulus plaatst deze openbaring echt in het juiste perspectief in relatie tot het grote geheel. Hij zegt het zo:

“Niet dat ik het al bereikt heb, of dat ik al volmaakt ben, maar ik dring aan, opdat ik datgene grijp, waarvoor ook Christus Jezus mij heeft vastgegrepen. Broeders, ik acht mijzelf niet volmaakt, maar één ding doe ik: ik vergeet wat achter mij ligt en streef uit naar wat voor mij ligt. Ik dring op naar het doel, om de prijs van de opwaartse roeping van God in Christus Jezus.” (Filippenzen 3:12)

Merk op dat Paulus het tweede deel van dit vers begint met de woorden “maar één ding doe ik”.” En dan gaat hij van daar naar de openbaring van niet kijken naar wat achter hem ligt, maar kijken en vooruit reiken naar de dingen die nu voor hem liggen.

De woorden “maar één ding dat ik doe” wordt in de context geplaatst van iets dat hij er echt voor zorgt dat hij op een regelmatige en consistente basis doet.

Deze specifieke openbaring is er een waar je echt bovenop zult moeten blijven zitten en je niet van je af laten brengen. Het is heel gemakkelijk om terug te vallen op alle slechte dingen die zich in je verleden kunnen hebben voorgedaan, en dat dan te gebruiken als een excuus om medelijden met jezelf te krijgen, of om sommige irrationele dingen die je misschien doet te rechtvaardigen.

Omdat je ouders je misschien fysiek hebben misbruikt, geeft je niet het recht om je eigen kinderen fysiek te misbruiken. Alleen omdat één van je disfunctionele ouders een alcoholist is geweest, betekent nog niet dat je zelf een alcoholist moet worden.

Merk dan op dat Paulus dit vers eindigt door alles in het juiste perspectief te plaatsen als hij zegt dat wat hij wil doorzetten de “opwaartse roep van God” is.

God de Vader heeft een specifiek plan en een specifieke bestemming voor ieder mens die tot Hem komt en zijn hele leven volledig in Zijn handen geeft. Maar je zult nooit in staat zijn om voorwaarts te gaan en in deze opwaartse en hoge roeping te vliegen, tenzij je eerst leert hoe je je verleden los kunt laten.

Beide van deze verzen vatten dit basisprincipe perfect en prachtig samen.

Dit specifieke principe is, zonder enige twijfel, een belangrijk, elementair, fundamenteel principe dat iedere christen in dit leven in zijn denkwijze en manier van denken moet laten inwerken. Voor velen zal het het verschil uitmaken of zij al dan niet volledig alles volbrengen wat God voor hen in Zijn volmaakte plan voor hun leven heeft uitgestippeld.

Conclusie

Elk van ons heeft een bepaalde hoeveelheid bagage die wij uit ons verleden meedragen. Sommigen van ons dragen lichtere lasten met zich mee dan anderen.

Sommigen hebben geleerd hun verleden los te laten, omdat zij ontdekt hebben dat het hun wandel met de Heer en wat Hij met hun leven wil doen ernstig zal schaden.

Zij hebben ontdekt dat het ronddragen van een deel van de bagage uit hun verleden en het er voortdurend bij stilstaan hun vreugde en geluk in de Heer zal stelen.

Zij hebben ontdekt dat het hun denken zal verdraaien en vervormen. Dit soort mensen zijn erin geslaagd zich los te maken van hun verleden, zodat zij volledig kunnen leven en werken in de roeping van God voor hun leven.

Maar veel andere mensen zijn er niet in geslaagd zich los te maken van hun verleden. Zij zitten nog steeds vast in de kwellingen en onrechtvaardigheden van hun verleden en schijnen er geen overwinning over te kunnen behalen – noch in hun denken, noch in hun emoties.

1. Voor degenen onder u die nog steeds tot op zekere hoogte vastzitten in hun verleden – vraag God om u met dit alles te helpen.

Als u bereid bent om een volledige overgave met Hem aan te gaan, dan zal Hij beginnen te bewegen en u helpen los te breken van uw kwetsende verleden. Werk samen met de Heilige Geest zodra Hij je de specifieke gebieden uit je verleden begint te tonen waarop Hij zich wil richten.

Hier zijn enkele specifieke gebieden uit je verleden waarvan je kunt verwachten dat de Heilige Geest er zeer sterk op in zal werken als een van deze gebieden zich in je verleden en achtergrond bevindt.

  • Verbroken huwelijken
  • Lichamelijk geweld
  • Extreem verbaal geweld
  • Slachtoffer zijn van enig misdrijf
  • Disfunctionele gezinnen
  • Overlijden van een dierbare
  • Elk soort financiële ramp

Al deze dingen zijn serieuze torpedoschoten die velen van ons recht op de grond kunnen doen belanden, vooral als sommige van deze zich hebben voorgedaan toen je nog jong was.

Wanneer je te maken hebt met mensen die ernstig gekwetst of verwond zijn, zoals je ziet bij slachtoffers van elke vorm van misdaad of seksueel of lichamelijk misbruik – het eerste wat God je zal vragen te doen is de persoon die je onrecht heeft aangedaan of verwond volledig te vergeven, ongeacht hoe erg en hoe gemeen dat onrecht kan zijn geweest.

We hebben een ander artikel op onze site in de Psychologische Kwesties pagina over het specifiek omgaan met het leed dat je kan hebben geleden door toedoen van iemand anders.

De titel van dit artikel is “Hoe om te gaan met negatieve gevoelens wanneer iemand anders je onrecht heeft aangedaan.”

Voordat God in actie kan komen om je op bovennatuurlijke wijze te genezen van de pijn, kwelling en wonden die je in je verleden zijn aangedaan – zul je eerst bereid moeten zijn om deze persoon volledig te vergeven en die persoon in de handen van God te laten gaan voor Zijn wraak, gerechtigheid en wraak. God zal al het onrecht dat jou ooit in dit leven is aangedaan rechtzetten wanneer alles uiteindelijk is gezegd en gedaan.

Daarom kun je de ergste van je vijanden in de handen van God laten gaan.

Als je bereid bent om deze persoon werkelijk te vergeven, dan zal God ingrijpen – en door de kracht van de Heilige Geest deze wonden helen zodat je ze niet langer kunt voelen. God zal de feitelijke herinnering aan de gebeurtenis niet wegnemen, maar Hij kan wel de feitelijke pijn, het trauma en de kwelling wegnemen die met de gebeurtenis samenhangen, zodat je dan verder kunt met de rest van je leven en er niet steeds aan hoeft te denken.

Voor degenen onder u die ernstig getroffen zijn door de dood van een dierbare – we hebben een ander artikel op onze site met de titel, “Een krachtig woord voor hen die dierbaren hebben verloren,” in de sectie Psychologische problemen.

In dit artikel verloor een jong echtpaar dat God trouw diende hun dochter op zeer jonge leeftijd. Als gevolg van haar vroege dood kon geen van beiden het verwerken, en het begon vervolgens hun wandel met God en wat Hij met hun leven wilde doen, te belemmeren.

Ze ontvingen uiteindelijk een zeer bevrijdend woord van de Heilige Geest dat hen eindelijk bevrijdde, zodat ze opnieuw konden beginnen te leven in hun heden.

Voor degenen onder u die ernstig gekwetst en verwond zijn in een huwelijk als gevolg van ontrouw of misbruik in het huwelijk – realiseer u dat God uw verstand, uw emoties en uw hart van binnenuit volledig kan genezen, zodat u weer volledig kunt gaan functioneren in de echte wereld en verder kunt gaan met wat Hij in uw toekomst voor u in petto heeft.

Vele huwelijken zijn in een scheiding geëindigd als gevolg van een persoon die ervoor koos om te trouwen met wie zij dachten dat het beste voor hen geschikt was in plaats van God te vragen om Zijn directe mening over de zaak.

De volgende keer, zorg ervoor dat je God je laat leiden naar de partner van Zijn keuze – niet jouw keuze! Je hebt geen idee hoe sommige mensen in je toekomst ten kwade kunnen veranderen – maar God kan dat wel – en daarom moet je vertrouwen op Zijn kennis en wijsheid over met wie je in dit leven zou moeten trouwen.

Voor degenen die in zeer disfunctionele gezinnen zijn opgevoed – realiseer je dat God, Zijn Woord en Zijn waarheid je kunnen bevrijden van sommige van de kromme en verwrongen denkbeelden die zich in je disfunctionele gezin kunnen hebben voorgedaan. God kan je de fouten van hun denken en de fouten van hun wegen laten zien, zodat het je niet besmet met wat Hij met je leven wil doen.

De Bijbel zegt dat de waarheid je vrij zal maken. God zal ervoor zorgen dat de juiste waarheden aan u worden geopenbaard, zodat u een deel van het disfunctionele gedrag dat in uw familie voorkwam, volledig kunt begrijpen, en Hij zal u helpen waarheid van dwaling te scheiden, zodat u niet het slachtoffer wordt van hetzelfde soort verwrongen en kromgetrokken denken in uw eigen volwassen leven.

2. Wanneer God wil dat we leren hoe we het verleden volledig kunnen laten gaan, geloof ik dat Hij zich richt op meer van de slechte dingen in ons verleden – vooral de dingen die echt met onze geest en emoties gaan spelen, waar ons hart zich kan gaan verharden, en ons denken kan gaan vervormen, kromtrekken en ongezond worden.

We hebben allemaal veel goede dingen uit ons verleden. We hebben allemaal een bepaalde hoeveelheid dierbare herinneringen die we nooit zullen vergeten.

God wil dat we al deze goede herinneringen volledig intact houden. Het kan geen kwaad om van tijd tot tijd terug te gaan in het verleden met veel van de goede dingen die zich in ons verleden hebben afgespeeld.

Ons verleden is een deel van wie we zijn en wie we in de Heer zijn geworden. Zelfs sommige slechte dingen uit ons verleden zijn door God gebruikt om ons te vormen, te kneden en om te vormen tot het soort mens dat Hij wil dat we in Hem worden.

Wat Jezus en Paulus ons volgens mij in de bovenstaande twee verzen proberen te vertellen, is dat we niet mogen toestaan dat sommige slechte dingen die in ons verleden zijn gebeurd, ons denken beïnvloeden en ons vermogen om met volle intensiteit voor de Heer te willen leven.

Je krijgt in het eeuwige schema der dingen maar één kans om je stempel in deze wereld tot op zekere hoogte voor de Heer te drukken. God heeft een specifiek plan en doel voor uw leven.

Hij heeft een lijst van goddelijke opdrachten die Hij wil dat u voor Hem volbrengt voordat u naar huis gaat om voor eeuwig bij Hem te zijn.

Laat een paar rotte appels en een paar slechte gebeurtenissen – hoe slecht ze ook geweest mogen zijn – u niet tegenhouden en verhinderen om alles te worden waarvoor God u roept om in Hem te worden.

Jezus zegt in het Boek Openbaring dat degenen die in dit leven overwinnaars zijn, degenen zullen zijn die met Hem over de naties van de wereld zullen heersen.

Je kunt alle slechte mensen en alle slechte gebeurtenissen uit je verleden overwinnen met de goddelijke hulp van de Heilige Geest. Gods bovennatuurlijke hulp kan u uit alle slechte en negatieve emoties trekken die u kunnen verhinderen Zijn volmaakte plan voor uw leven binnen te gaan.

Maar net als Petrus en zijn verhaal over uit de boot stappen om bovennatuurlijk over water te lopen – zult u bereid moeten zijn uit de boot te stappen, Gods hand vast te grijpen en met de Heilige Geest samen te werken om u te helpen opruimen, zodat u uw verleden volledig en eindelijk kunt laten gaan.

Als je eenmaal in staat bent om je verleden volledig los te laten – dan zul je klaar zijn om als een ware adelaar van God het goddelijke plan in te vliegen dat Hij voor jou en je leven heeft opgesteld.

De keuze is aan jou. Je kunt ervoor kiezen om de kwetsen, wonden en pijnen uit je verleden je te laten blijven wurgen en verlammen – of je kunt ervoor kiezen om te zeggen dat genoeg genoeg is en God een kans en een groen licht te geven om je te bevrijden van sommige van de slechte dingen die zich in je verleden kunnen hebben voorgedaan.

Zijn kracht en Zijn hulp zijn daar voor jou als je bereid bent om Zijn hand te pakken en Hem toe te staan om je er uit te halen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.