Opstandingskoekjes

Dit bericht kan links naar andere bedrijven bevatten. Lees a.u.b. mijn openbaarmaking.

Verander een eenvoudig recept voor meringue-koekjes in een op het geloof gebaseerde les voor Pasen met deze Opstandingskoekjes. Bovendien heb ik een 12 pagina’s tellend afdrukbaar ebook met het recept voor Opstandingskoekjes bijgevoegd, dat je keer op keer met plezier zult gebruiken.

Opstandingskoekjes

Ik wou dat ik met de eer kon strijken voor het bedenken van dit idee, maar dat kan ik niet. Ik heb echter geen idee waar het idee vandaan komt… stuur me een e-mail als je weet waar het vandaan komt. In ieder geval maken we deze al jaren en jaren als onderdeel van onze paastradities.

Ook al doen we volop mee met de Paashaas en al die leuke dingen, we wilden er zeker van zijn dat we onze kinderen de echte betekenis van Pasen bijbrachten. Dit is een geweldig recept om kinderen het echte verhaal van Pasen te leren: dat de Heer Jezus Christus, onze Verlosser, niet dood is, maar is opgestaan. Wij dienen een Verrezen Verlosser. Dus voor ons gezin was dit perfect! Het is een geweldige objectles.

Ik ben ook dol op mijn Lege Tombe-rolletjes op paasochtend om het leren echt voort te zetten. Ze zijn zelfs de populairste post op AMFT en dus heb ik uiteindelijk ook een zuivelvrije, glutenvrije versie van de Empty Tomb Rolls gemaakt.

Resurrection Cookie Recipe Printable Ebook

Ik heb in de loop der jaren veel verzoeken gehad om dit in een afdrukbaar ebook te veranderen. Het opstandingskoekjes recept printable bevat het basisrecept, het recept met alle informatie om dit recept te gebruiken als een object les, alle bijbelverzen, evenals een paar kleurplaten voor de kinderen. Het zijn 12 pagina’s voor uw gezin om elk jaar opnieuw te gebruiken.

Klik HIER om lid te worden van mijn wekelijkse nieuwsbrief en

download uw GRATIS Opstandingskoekjes recept afdrukbaar.

Resurrection Cookies Recipe and Story

Het gebruik van een eenvoudig meringue koekjesrecept (deze zijn lang niet zo smakelijk als de echte) en het verweven van de Bijbel heeft echt geholpen om onze kinderen de ware betekenis van Pasen te leren. Natuurlijk vinden ze het altijd leuk om samen met mij in de keuken te staan, maar ik denk dat hun favoriete deel is dat ik ze een koekje laat eten op Paasmorgen voor hun ontbijt. Het is leuk, ze vinden het echt cool, en ze leren waarom Pasen zo’n belangrijke feestdag voor ons is.

Deze moeten de avond voor Pasen worden gemaakt.

Ingredienten

Voor de koekjes

  • 1 kop hele pecannoten
  • 1 theelepel azijn
  • 3 eiwitten
  • 1 snufje zout
  • 1 kop suiker

Benodigdheden

  • 1 plastic zakje met rits
  • 1 houten lepel
  • scotch tape
  • Bijbel

Instructies

  1. Verwarm de oven voor op 300F (sla deze stap niet over).
  2. Verpak de pecannoten in een zakje met ritssluiting en laat de kinderen ze met een houten lepel in kleine stukjes breken. Leg uit dat Jezus na zijn arrestatie door de Romeinse soldaten werd geslagen. Lees: Johannes 19:1-3
  3. Laat elk kind aan de azijn ruiken en doe dan 1 theelepel azijn in een mengkom. Leg uit dat Jezus, toen Hij dorst had aan het kruis, azijn te drinken kreeg. Lees voor: Johannes 19:28-30
  4. Eiwit aan azijn toevoegen. Eieren staan voor leven. Leg uit dat Jezus zijn leven gaf om ons leven te geven. Lees: Johannes 10:10-11
  5. Sprooi een beetje zout in de hand van elk kind. Laat ze het proeven en doe dan de rest in de mengkom. Leg uit dat dit de zoute tranen zijn die Jezus’ volgelingen vergoten hebben en de bitterheid van onze eigen zonde. Lees voor: Lucas 23:27
  6. Voeg 1 kopje suiker toe. Leg uit dat het zoetste deel van het verhaal is dat Jezus stierf omdat Hij van ons houdt. Hij wil dat wij Hem kennen en bij Hem horen. Lees: Psalm 34:8 en Johannes 3:16
  7. Klop op hoge snelheid gedurende 12 tot 15 minuten tot zich stijve pieken vormen. Leg uit dat de kleur wit staat voor de reinheid in Gods ogen van hen wier zonden door Jezus zijn gereinigd. Lees: Jesaja 1:18 en Johannes 3:1-3
  8. Vouw er gebroken noten in. Leg ze met een theelepel op een met waspapier beklede koekjesplaat. Leg uit dat elke heuvel het rotsgraf voorstelt waar Jezus’ lichaam werd gelegd. Lees voor: Matteüs 27:57-60
  9. Doe de koekjesplaat in de oven, sluit de deur en zet de oven UIT. Geef elk kind een stukje plakband en plak de ovendeur dicht. Leg uit dat het graf van Jezus verzegeld was. Lees voor: Mattheüs 27:65-66
  10. Ga naar bed! Leg uit dat ze zich verdrietig mogen voelen als ze de koekjes ’s nachts in de oven laten staan. De volgelingen van Jezus waren wanhopig toen het graf werd verzegeld. Lees: Johannes 16:20&22
  11. Op de ochtend van de Opstandingszondag (Pasen) opent u de oven en geeft u iedereen een koekje. Let op het gebarsten oppervlak en neem een hap. De koekjes zijn hol! Op de eerste Pasen waren Jezus’ volgelingen verbaasd toen ze het graf open en leeg aantroffen. Lees: Matteüs 28:1-9

Heb je dit recept gemaakt?

Deel en Tag @MyFamilyTable op Instagram…ik zou het graag zien. Of laat een reactie achter!

Originally posted: 4/20/11 Updated: 3/21/18

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.