7 Gebeden om je te helpen sterk te staan

We hebben allemaal wel eens dingen waar we mee worstelen die ons kunnen overweldigen. Soms breken deze situaties ons zelfs op. Als gevolg hiervan voelen we ons vaak verloren en weten we niet welke richting we op moeten. Wat we vaak vergeten is dat deze perioden in ons leven ongelooflijke gelegenheden zijn om ons tot God te wenden voor kracht. Gebed helpt ons om kracht te vinden temidden van onze grootste uitdagingen en beproevingen. Wanneer we vertrouwen op de kracht van het gebed, kunnen we Gods kracht echt in ons leven zien werken. Hier zijn zeven gebeden om je te helpen sterk te staan.

Een gebed om richting in het leven

Wanneer je kracht nodig hebt, bedenk dan dat God genezer nummer één is en je op eindeloze manieren kan leiden. Als uw hart en leven gericht zijn op God, Zijn Woord en Zijn Heilige Geest, kunt u er zeker van zijn dat Hij uw pad zal leiden. God’s voornaamste middel om ons leiding te geven is in de Bijbel. Spreuken 16:9 zegt: “Het hart van de mens plant zijn weg, maar de Here richt zijn schreden.” De Heer is letterlijk bij je elke stap van de weg, je te versterken en je te houden. Als je klaar bent om te vertrouwen op God’s vermogen om je leven te leiden, bid dan dit gebed: Hemelse Vader, als ik vandaag opsta, bid ik dat Uw kracht mij leidt, Uw macht mij ondersteunt en Uw wijsheid mij leidt. Moge Uw oog voor mij uitkijken, Uw hand mij beschermen en Uw schild mij verdedigen. Amen.

Een gebed voor emotionele kracht

Onze God heeft in de geschiedenis gewerkt om zonde en Satan en hel en dood te verslaan. Hij deed dit door het evangelie van Jezus Christus. God heeft de macht om uw geest, lichaam en ziel te versterken als u Hem toestaat in uw leven aan het werk te zijn. Als je klaar bent voor God om in te grijpen en je van binnenuit te transformeren, bid dan dit gebed: Hemelse Vader, ik vraag U om vandaag mijn geest, lichaam en ziel te versterken. Als ik moe ben, mag ik dan verfrist worden. Als ik versleten ben, mag ik dan vernieuwd worden. Als ik gebroken ben, mag ik dan hersteld worden. Als ik angstig ben, mag ik dan trouw worden. Ik bid dat ik vandaag in vol vertrouwen mag wandelen, wetende dat de Almachtige Heer bij mij is. Amen.

Een gebed om God de controle te geven

Om sterk te staan, moet je God de controle laten hebben. Als je kracht nodig hebt en klaar bent voor Gods kracht om je leven te veranderen, moet je de Heer toestaan je leven te regeren. Laat Jezus je stappen besturen. We kunnen dit alleen doen als we ons aan Hem overgeven. Als je klaar bent om volledig los te laten en God toe te laten, bid dan dit gebed: Hemelse Vader, ik geef elk gebied van mijn verstand, wil en emoties aan U over. Ik kies ervoor om in Uw goedheid en trouw te vertoeven, zodat de goede zaden die U in mijn leven hebt geplant wortel zullen schieten. Houd mij dicht bij U en leid mijn stappen op het goede pad dat U voor mij hebt bereid. In Jezus’ naam. Amen.

Een gebed om Gods hulp

Wanneer je kracht nodig hebt, is één van de beste dingen die je kunt doen, God aanroepen voor bescherming en leiding. Hij zal uw wegen ten goede leiden. Als u klaar bent voor Zijn leiding en bescherming, bid dan dit gebed: Hemelse Vader, ik kom vandaag tot U en dank U. Dank U dat U mij bewaart en beschermt. Dank U voor Uw leiding en leiding. Dank U dat U mij hebt opgepakt toen ik op mijn dieptepunt was. U bent een geweldige God en het is omwille van U dat ik ervoor kies om in Uw gunst te leven en te wandelen. In Uw naam bid ik. Amen.

Een gebed om onze gezinnen te versterken

Het is belangrijk dat we God vragen om onze gezinnen te zegenen en hen te beschermen tegen kwaad. God heeft de macht om hun genade, vergeving en kracht te geven om alle moeilijkheden te overwinnen waarmee zij geconfronteerd worden. Hij heeft ook de kracht om je gezin bij elkaar te houden wanneer de wereld probeert ze uit elkaar te trekken. Als je gebeden wilt opheffen om je gezin te versterken, bid dan dit gebed: Hemelse Vader, dank U voor vandaag, Dank U voor mijn lieve familie en alles waar U mij mee gezegend hebt. Ik bid dat U mijn gezin vervult met vrede en kracht. Ik bid dat hun dagen voorspoedig mogen verlopen en dat hun levens op een bijzondere manier worden aangeraakt. Openbaar Uzelf aan hen op wonderbaarlijke manieren. Ik bid dat alle barrières die ons scheiden worden neergehaald, en dat we als een team voor U zullen leven. Ik bid dat Uw wil geschiede vandaag en altijd. Amen.

Een gebed om onze vriendschappen te versterken

Net zoals het belangrijk is dat we bidden om onze families te versterken, is het ook belangrijk dat we bidden om onze vriendschappen te versterken. Onze band met onze vrienden is belangrijk en onze vrienden hebben onze bemoediging nodig. Gebeden kunnen juist dat doen. Wij kennen niet alle uitdagingen waar onze vrienden vandaag voor staan, maar wij weten dat God alles weet. Hij hoort hun zwijgen en hun gebeden. Als je wilt bidden voor kracht in het leven van je vrienden, bid dan dit gebed: Hemelse Vader, ik kom vandaag voor U in de wetenschap dat U alle macht hebt. Ik weet dat U de Heer bent en dat U voor Uw volk zorgt. Op dit moment worstelt mijn vriend met een moeilijke beproeving. Ik zie dat hun kracht afneemt, Vader, en ik weet dat U alle kracht hebt die zij nodig hebben. Ik bid dat U naar beneden zult reiken en hen zult aanraken, waar ze op dit moment ook zijn. Dank U dat U bij hen bent in deze moeilijke tijd. In Jezus’ naam. Amen.

Een gebed om de grootste uitdagingen in het leven aan te gaan

God heeft de kracht om je toe te rusten met kracht als je je grootste uitdagingen aangaat. Filippenzen 2:13 zegt: “Want God is het, die in u werkt om te willen en te handelen, om zijn welbehagen te vervullen.” Hij geeft kracht aan de vermoeiden en vermeerdert de kracht van de zwakken. Zijn kracht kan uw kracht vernieuwen. Als je vandaag in een toestand van krachteloosheid bent en klaar bent voor God om dat te veranderen, bid dan dit gebed: Hemelse Vader, ik bid om vernieuwing van Uw kracht in mij, een oppepper van geloof om mijn angsten te overwinnen en een uitspatting van kracht in mijn staat van machteloosheid. Help mij om weer op de been te komen en de wedloop te lopen die voor mij ligt. Amen.

In plaats van je hart te laten overheersen door angst, laat God het versterken. In plaats van je zorgen te maken over je volgende beslissing, vraag God om je te leiden en je de weg te wijzen. Niets is te groot of te klein voor God om aan te kunnen. Vertrouw op Zijn kracht.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.