Mijn idee van kamperen – Ian Anderson's Caves Branch Jungle Lodge

Dus als je het niet weet, de titel is het liedje van de Blue Man Group en ik kom er zo op…
Cave’s Branch was geweldig!!!
First Pro is dat de ingang ligt direct aan de hoofdweg, dus in tegenstelling tot sommige van de andere lodges, je hoeft niet te reizen 20 tot 30 minuten voor een 5 mijl reis naar beneden een hobbelige, onverharde weg elke keer dat je komen en gaan van de lodge. Een groot pluspunt ten opzichte van andere lodges zagen we en doorgegeven in onze reizen.
Tweede, het is prachtig!!! Zodra je binnenrijdt, word je begroet door de natuurlijke schoonheid. Dan eenmaal in het hoofdgebied, het is echt mooi. Het zwembad is mooi en ziet er net zo uit als op de foto’s. We verbleven in een boomhut en het was prachtig. We gebruikten allemaal dagelijks de buitendouche omdat het zo fijn was om te douchen en naar de bomen te kijken en de rivier te horen. Mijn man gaf me een harde tijd aanvankelijk over het verblijf ergens dat geen airconditioning of wifi had, maar het was koel ’s nachts tot het punt dat ik een deken nodig had. Mijn man, die tegen een lodge was, vond het uiteindelijk geweldig. Tijdens het eerste deel van de reis had onze familie geen wifi en daarna weer wel toen we naar San Pedro gingen, ik wou dat de kinderen de hele tijd geen wifi hadden want je bent echt zo veel meer samen en verbonden. De boomhut ziet er weer net zo uit als op de foto’s, echt prachtig. We hebben geen beestjes in de kamer gehad (die we gezien hebben ha ha). We hadden wel een klein padje voor de kamerdeur toen we weggingen. Op een ochtend toen de kinderen nog sliepen, hebben mijn man en ik koffie gehaald en zijn we door de botanische tuin gewandeld en die is prachtig. s Nachts moet je op het balkon naar de hemel kijken, want er is geen lichtvervuiling of smog, de sterren waren prachtig, de helderste, meest verbazingwekkende hemel die ik ooit heb gezien.
Derde, het personeel. Ze zijn geweldig! Rene is geweldig. We kwamen de eerste dag aan vanuit San Ignacio en kwamen precies op tijd aan toen de tour vertrok. We moesten al onze bagage en bezittingen bij Rene achterlaten zodat we konden vertrekken naar Black Hole en hij zorgde voor alles, ik las een bericht waar iemand zei dat er spullen waren meegenomen en ik kan alleen maar zeggen dat we al onze spullen gewoon hebben achtergelaten, inclusief waardevolle spullen, paspoorten, elektronica en het was allemaal prima. Rene was ook zo behulpzaam en regelde tours. Hij boekte ook onze vlucht naar San Pedro en regelde onze transfer van de internationale luchthaven (we moesten onze huurauto inleveren) naar de gemeentelijke luchthaven. Bedankt Renee, we gingen naar de dame met het groene bord bij thrifty en ze gaf ons een goede prijs. Tony, de barman, is geweldig! Geweldige persoonlijkheid. Op een avond kwam er een dronken Amerikaan (en daar is niets mis mee, soms ben ik ook een dronken Amerikaan), nou deze man had ’s nachts zijn Go Pro aan staan om de jungle te doorzoeken en kwam naar de bar met een slang in zijn handen en stak hem in Tony’s gezicht. Tony bleef nog steeds aangenaam en sloeg hem niet. De jungle in Belize is geen grapje, vooral ’s nachts en nog meer met slangen. Mensen die in dit gebied van Belize wonen weten allemaal van mensen die elk jaar door slangen gebeten en gedood worden, dus ik zou dit niet aanraden en vond Tony’s reactie, die eerst wegrennen was, ten tweede hem het terug laten stoppen en ten derde vriendelijk blijven, opmerkelijk. Op een avond hadden we de DS oplader van mijn zoon in het kantoor laten liggen (ze hadden hem voor ons opgeladen) en Tony realiseerde zich dat we hem hadden laten liggen en wist dat we de volgende ochtend vroeg zouden vertrekken, dus bracht hij hem naar ons voordat hij voor de nacht vertrok. Iedereen is geweldig en kent de naam van je hele familie.
Vierde, de tours. We hebben Black Hole Drop en Waterfall Cave Tour gedaan. Beide waren geweldig, maar onze hele familie vond Waterfall Cave Tour het leukst. ATM (een andere grot) en de Waterfall Cave Tour waren de 2 beste dingen die we op het vasteland hebben gedaan. Totaal verschillend, ATM is geweldig voor Maya artefacten en geologie en Waterfall Cave is zo’n avontuur. Voor zowel Black Hole drop als de Waterfall Cave Tour moet je een goede conditie hebben en in zijn voor een avontuur (je hoeft niet super fit te zijn, maar je moet kunnen wandelen, klimmen, kruipen in kleine ruimtes, je eigen gewicht omhoog kunnen trekken). Black Hole Drop is een wandeling van een uur door de jungle en dan een afdaling van 300 voet. Eerlijk gezegd was de afdaling het makkelijkste deel, de wandeling was zwaarder. Waterfall Cave, je wandelt door de grot en klimt dan langs de watervallen omhoog en springt dan van de rotsen in het zwembad in de grot. Zonder de geweldige gidsen zouden deze activiteiten niet mogelijk zijn. Ik kan niet uitdrukken hoe geweldig deze jongens echt zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om elke dag hun werk te doen, de enorme verantwoordelijkheid te hebben en het toch zo leuk te maken voor de gasten en dan ook nog eens de lunch voor hen te moeten serveren! Ze maken het zo veilig door alles te doen, van iemand vooruit te sturen om de paden te controleren op gevaren, zoals slangen, voordat de gasten erdoor gaan, tot iedereen rotsklimmen te laten beklimmen of van 300 voet naar beneden te laten vallen. Ze zijn zo geweldig! Speciale dank aan Chico! Tijdens de wandeling naar de waterval grot een Bot Fly (Big Hairy Fly) landde op het hoofd van mijn 20-jarige dochter en Chico, die eruit ziet als Rambo, zag het meteen en pakte het Mr Miyagi stijl. Ik wist van de Bot Vlieg. Ze laten een ei op je vallen en je lichaamswarmte laat het ei uitkomen en laat een larve vrij die zich dan in je ingraaft. Niet zo erg, want je kunt het verstikken met tape of vaseline, maar omdat het op haar hoofdhuid zat, als ze het kreeg, zou er een stuk haar afgeschoren moeten worden. (Je kunt je de hysterie van mijn voormalige captain van het cheerteam, prom queen en nu sorority girl vast wel voorstellen haha) We hebben allebei de hele wandeling hysterisch gelachen met momenten van tranen omdat we alleen maar konden wachten. Chico’s snelle ogen en reflexen werkten, geen Bot Vliegenlarve!!! De tours en gidsen zijn zo goed, je weet gewoon dat ze een uitstekende opleiding hebben gehad en de jungle echt begrijpen en respecteren.
Tips
*Breng Bug Spray en gebruik het (we deden het en werden niet gebeten)
*Breng zaklantaarns (Het is zo donker ’s nachts dat je je handen niet voor je gezicht kunt zien)
*Draag een hoed voor alle tours, zelfs tubing (vergeet de Bot Vlieg niet)
*Geef een boomhut zo de moeite waard!
*Maak gebruik van de buitendouche en mis de sterren niet
*Doe de Waterfall Cave Tour als je kunt klimmen, kruipen en je gewicht omhoog kunt trekken. En geniet! Wees niet bang deze gidsen GOT You!!!
*Expect it to be expensive, it is expensive, so just know it going in and then forget about it! (Ik heb geen groupon zoals zoveel andere mensen, maar als je een groupon deal kunt krijgen is dat geweldig)
*Huur een auto zodat je de vrijheid hebt om naar Belmopan te gaan om te eten. De lodge is in buffetvorm waar je met andere gasten eet. We aten ontbijt in lodge, het was OK (slechtste ontbijt dat we hadden in Belize, maar we hadden geweldige ontbijten in San Ignacio en San Pedro). We aten lunch op tours. We hebben niet in de lodge gegeten omdat we geen buffet wilden. Ook voor ons, niet om asociaal te zijn, maar we zijn zo druk in het leven dat op vakantie, we echt koesteren onze familie tijd samen. Ook houden we ervan om op lokale plaatsen te eten en de cultuur te ervaren. Als je uit eten gaat, moet je Sin Yaan Chinees restaurant proberen. Ik weet het, Chinees eten in Belize??? Het is geweldig. Caladium is een lokale plek in de buurt bus terminal zo goed. We gingen ook naar Blue Moon, Blue Moon was prijzig en niet zo goed als andere plaatsen waar we aten in San Ignacio, Belmopan en San Pedro.
* Dus eindelijk … Dames met gehighlight haar … Doe je hoofd niet onder het water in het bubbelbad. Op onze laatste avond, nadat ik uit de douche kwam en mijn haar aan het doen was, merkte ik dat het er BLAUW uitzag. Het zag er niet alleen BLAUW uit, het was BLAUW. Niet blauw getint, helder blauw! Mijn man zei, “Ja ik dacht ook dat het er blauw uitzag toen we buiten waren, maar ik dacht dat hij dingen zag en dat het een schittering was van de zon en/of de cocktails” We schoten in de lach. Mijn dochter zei dat het wraak was omdat ik de Bot Fly incidentie zo grappig vond en ze zong het Blue Man Group lied “I’m Blue. If I was green, I would die if I was green, I would die if I was green, I would die…” Het mooie van vakantie in Belize is dat je je geen zorgen hoeft te maken. Thuis zou ik hebben geschreeuwd tegen de manager en het krijgen van mijn haar opnieuw gedaan. In Belize, ik lachte, trok mijn haar naar achteren en had een aantal heerlijke Chinese eten. Gelukkig waren we op weg naar San Pedro en spoelde het na een paar dagen duiken weg haha