Hernia incizională după operația cezariană: A systematic review

Hernia incizională este o complicație bine cunoscută după o intervenție chirurgicală abdominală. O procedură operatorie abdominală frecvent efectuată este operația cezariană. În 2015, rata mediană a operațiilor cezariene în Europa a fost de 27 %, cu rate de până la 57 % atunci când se analizează fiecare țară în parte, iar ratele de operații cezariene au crescut cu 4 % în Europa între 2010 și 2015. Cu toate acestea, apariția herniei incizionale ca urmare a operațiilor cezariene este incertă. Scopul acestui studiu a fost de a investiga apariția raportată a herniei incizionale după operația cezariană. Am inclus studii originale cu femei care au născut cel puțin o dată prin operație cezariană. Pentru ca studiile să fie eligibile pentru includere, a fost necesară o perioadă minimă de urmărire de șase luni, precum și o populație de zece sau mai multe paciente incluse. Rezultatul principal a fost apariția herniei incizionale după operația cezariană. Rezultatele secundare au fost frecvența operațiilor ulterioare de hernie și dacă apariția herniei a fost diferită între incizia mediană și cea transversală inferioară și între operația cezariană acută și cea electivă. Trei baze de date au fost căutate sistematic: PubMed, Embase și Cochrane Library. Revizuirea a fost raportată în conformitate cu ghidul Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses-guideline (PRISMA) și a fost înregistrată în registrul prospectiv internațional de revizuiri sistematice (PROSPERO) (număr de înregistrare: CRD42019129998). În total, au fost identificate 2170 de studii potențial relevante, iar dintre acestea 28 de studii au fost identificate pentru depistarea textului complet. Cinci studii au îndeplinit criteriile de includere, cuprinzând 275 878 de femei cu o operație cezariană anterioară. Studiile au raportat o apariție a herniei incizionale ca urmare a operației cezariene între 0,0-5,6 %, cu o perioadă de urmărire cuprinsă între șase luni și zece ani. Foarte puțini factori de risc cunoscuți pentru apariția herniei incizionale au fost raportați în studiile incluse. În general, am constatat un risc scăzut de hernie incizională ulterioară operației cezariene, chiar și după o perioadă lungă de urmărire. Pe baza studiilor incluse, nu a fost fezabil să se estimeze apariția herniei incizionale în diferite tipuri de incizii, dacă urgența operației cezariene a afectat dezvoltarea herniei incizionale sau să se estimeze frecvența reparării ulterioare a herniei. Prin urmare, sunt justificate alte studii bine concepute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.