Rough Ridge Hike

Een van de mooiste wandelroutes langs de Blue Ridge Parkway voert u langs de rotsachtige hellingen van Rough Ridge. Het ligt langs onze Scenic Loop Parkway Drive vanaf Sugar Mountain (lees meer). Het korte maar steile pad van een halve mijl begint bij een uitkijkpunt bij Milepost 302.8 – ongeveer 1,5 mijl ten noorden van het Linn Cove Viaduct. Vanaf boardwalks en rotsblokken zie je panoramische uitzichten over Grandfather Mountain en naar het zuidoosten tot in de uitlopers. Hoewel er geen borden zijn om de wandeling langs de Parkway aan te duiden, is hij erg populair. Ga vroeg op de dag of midweeks om de drukte te vermijden!

De totale hoogtewinst op de wandeling is ongeveer 500 voet, eindigend op 4.773 voet hoogte. Deze wandeling is slechts een klein gedeelte van de 13,5 mijl lange Tanawha Trail en Mountains-to-Sea Trail, zodat je na de top verder kunt gaan langs de zijkant van Grandfather Mountain naar het Linn Cove Viaduct Visitor Center (nog eens 2,5 mijl). Aangezien er op Rough Ridge veel kwetsbare plantensoorten voorkomen, verzoeken wij u op de paden te blijven.

Het is slechts een derde van een mijl naar het boardwalk-gedeelte met een geweldig uitzicht. Veel mensen keren hier om. Vervolg het pad voor andere uitsteeksels voor hogere uitzichten.

Het pad begint aan uw rechterhand nadat u geparkeerd hebt en u kijkt uit op de berg en de beek. Na een korte wandeling komt u bij de Tanawha Trail. Ga naar links, over een brug over de beek en omhoog naar de boardwalks. De klim is inspannend en rotsachtig, vaak met modderige gebieden.

Vanaf het pad heeft u een uniek uitzicht op het Linn Cove Viaduct en ziet u uitzicht op de bergen in het zuiden tot Mt Mitchell. Huisdieren zijn op dit deel van de Tanawha Trail niet toegestaan om kwetsbare planten te beschermen.

De herfstkleuren bereiken hier meestal begin oktober een hoogtepunt, meestal een van de eerste plaatsen voor levendige kleuren. Zie onze Fall Color Guide voor meer.

Richtingen naar Rough Ridge

De Rough Ridge wandeling is 11 mijl van de hoofdingang van Sugar Mountain, langs onze 55-mijl Blue Ridge Parkway Scenic Loop Drive. Om rechtstreeks te rijden:

• Als u de berg verlaat, slaat u rechtsaf de NC Highway 184 op.
  • Bij het stoplicht slaat u rechtsaf de NC Highway 105 op richting Linville.
  • Bij het volgende stoplicht slaat u linksaf de US 221 North op en rijdt u voorbij Grandfather Mountain.
  • Volg het afslagbord voor Blue Ridge Parkway North en rij door naar de parkeerplaats voor het uitzicht, rechts bij kilometerpaal 302,8 – voorbij het Linn Cove Viaduct.

Ontdek meer wandelingen in de buurt & naar watervallen.