Succeed As Your Own Boss

God legde het op mijn hart om te spreken over hoop voor ondernemers in 2018. Hoop is het fundament van ons geloof in God. Dit is een eenzame weg die we bewandelen als ondernemers. Er is veel hard werk, angst, bezorgdheid, opwinding, en dan moet je al die emoties steeds weer opnieuw uitspoelen en herhalen. Maar je kunt vreugde en vrede hebben ondanks dat je je overweldigd voelt in je bedrijf. Als je je concentreert op hoop, en het geloof dat God iets geweldigs voor je in petto heeft, zullen de dingen anders zijn. Het is je houding tegenover uitdagingen die moet veranderen. We moeten verder leven dan onze gevoelens en omstandigheden. We moeten allemaal leren leven op feiten en niet op onze emoties. Meditatie over overvloed! Spreuken 23:7 zegt: “Zo als een mens denkt, zo is hij.” Hier zijn de 10 bijbelverzen die elke kleine ondernemer nodig heeft voor 2018.

I Petrus 1:3 NIV

“Geprezen zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus! In zijn grote barmhartigheid heeft hij ons nieuw leven gegeven in een levende hoop door de opstanding van Jezus Christus uit de doden.”

God heeft ons een nieuw leven gegeven door hoop. Als het misgaat in je bedrijf, is het moeilijk om hoop te hebben, maar je hebt geen keus. Je moet de kracht vinden om een tegenslag te lijden en te leven om een andere dag te vechten. Wanneer je gedreven bent door missie in je bedrijf, (waarvan je weet dat het je roeping is) kun je je door niets laten omkeren. Je moet altijd hoop hebben.

Efeziërs 6:18 NIV

“En bidt in de Geest bij alle gelegenheden met allerlei gebeden en verzoeken.

Dit in gedachten houdend, wees waakzaam en blijf altijd bidden voor al het volk van de Heer.”

Behandel God niet als video on demand. Bid niet alleen wanneer u in moeilijkheden bent. Bid van tevoren en maak dan je plannen. Maak een dagelijkse afspraak om met de Heer te praten, en wacht dan op zijn belofte. Bid niet alleen voor jezelf, bid ook voor anderen.

Palm 23 1-4 NIV

“De Heer is mijn herder, het ontbreekt mij aan niets. Hij doet mij nederliggen in groene weiden, hij voert mij aan rustige wateren, hij verkwikt mijn ziel. Hij leidt mij langs de juiste paden omwille van zijn naam. Al ga ik door het donkerste dal, ik vrees geen kwaad, want U bent bij mij; Uw stok en Uw staf, zij troosten mij.”

Dit is waarschijnlijk een van de bekendste uitspraken in de bijbel, maar toch wordt het zo vaak vergeten. De mens is de auteur van niets. Terwijl onze hemelse Vader ons een vrije wil geeft, laat Hij ons dalen ervaren, want het is in dalen dat we dichter bij Hem komen.

Job 6: 11-13

“Welke kracht heb ik, dat ik nog hoop? Welke vooruitzichten, dat ik geduldig zou moeten zijn? Heb ik de kracht van steen? Is mijn vlees brons? Heb ik enige kracht om mijzelf te helpen, nu het succes van mij is verdreven?”

We moeten geduldig zijn in het leven en in zaken. In Christus is er altijd hoop. Succes is nooit een rechte lijn naar de top. Wij moeten ons geloof bewaren om te weten dat wij God geloven, want God is altijd aan het werk. We moeten altijd onthouden dat Zijn tijd niet onze tijd is. Wanneer het zakelijk niet gaat zoals wij willen, is dat zijn manier om ons te beschermen tegen onbekende problemen.

Romeinen 15: 2-3 NIV

“Ieder van ons moet zijn naasten behagen tot hun welzijn, om hen op te bouwen. Want zelfs Christus behaagde niet zichzelf, maar, zoals geschreven staat: “De beledigingen van hen die u beledigen, zijn op mij gevallen.”

Als christenen kunnen wij geen bedrijf hebben dat alleen gericht is op verrijking van onszelf. Wij moeten de gemeenschap, onze klanten en onze werknemers dienen. Als eigenaren van kleine bedrijven heffen we gemeenschappen op. Overweeg een partnerschap met een goed doel, adopteer een school, geef uw werknemers tijd om vrijwilligerswerk te doen. Onthoud, wat we ook geven, we zullen het geven van God nooit overtreffen.

Palm 119:64 NIV

“De aarde is vervuld van uw liefde, Heer; leer mij uw verordeningen.”

God wil dat we gekend worden door hoe we liefhebben. De Heer vulde de zou met Vrede, Vreugde en Liefde. Zijn wegen zijn niet onze wegen, Zijn gedachten zijn NIET onze gedachten, dus we kennen Zijn wil niet, maar we weten wel dat liefde alles overwint. Hij is in de zegen business en dat zijn opluchting altijd op tijd is.

Zec. 4:10 NIV

“Veracht dit kleine begin niet, want de HEER verheugt zich als hij het werk ziet beginnen, als hij het schietlood ziet in de hand van Zerubbabel.”

Wanneer je je eigen bedrijf begint, is het belangrijk om te leren kleine overwinningen en consequente voorwaartse beweging te vieren. Realiseer je dat als je klein begint en consequent blijft, je een duurzaam klein bedrijf kunt opbouwen.

IIe Korintiërs 4:17 (AMP)
“Want onze kortstondige, lichte nood brengt voor ons een eeuwig gewicht van heerlijkheid voort dat alle maat te boven gaat!”

In het bedrijfsleven hoort stress erbij. Maar we moeten altijd onthouden dat God de touwtjes echt in handen heeft. Uw leiderschap en geloof zijn nodig om boven elke moeilijke situatie uit te stijgen die op uw pad komt. Uw bedrijf zal uitgroeien tot een grote, bloeiende plant als het op de juiste manier wordt gevoed met uw leiderschap.

Mattheüs 21:22 NIV

“En wat u ook biddend vraagt, u zult ontvangen, als u geloof hebt.”

Bidt u een weg door alle uitdagingen die u in uw bedrijf tegenkomt. Het is zo geweldig dat we tot God mogen gaan in gebed. Breng uw lasten naar de Heer en laat ze daar achter. Het is uw toegang tot uw krachtbron. Het is van cruciaal belang om te geloven dat God je gebed zal verhoren. Je geloof is nodig om je gebeden verhoord te krijgen.

Isaja 41:10 ESV

“Vrees niet, want Ik ben met u; wees niet ontmoedigd, want Ik ben uw God; Ik zal u versterken, Ik zal u helpen, Ik zal u staande houden met mijn rechtvaardige rechterhand.”

Het enige waar je voor op je hoede moet zijn is negatieve zelfpraat. Wanneer u een fout maakt, leer uzelf dan snel te vergeven. Als u blijft stilstaan bij negatieve woorden van klanten of werknemers, houdt u zichzelf alleen maar tegen. Gebruik negatieve feedback als een kans om te groeien, maar blijf er niet aan hangen, behandel het als water uit de rug van een eend. Behandel elke dag als een nieuwe start. Hou van jezelf en wees lief voor anderen.

Ik bid dat het lezen van Gods woord je heeft bemoedigd. Ik weet dat mijn dagelijkse devotieboek Jesus Calling van Sarah Young me helpt om gefocust te blijven. Het lijkt altijd de antwoorden te hebben die ik nodig heb voor wat ik in mijn leven aan het doen ben. Als je wilt dat dingen anders worden, is het tijd om te geloven in wat God heeft gezegd. Het is tijd om te geloven in wat Hij beloofd heeft aan degenen onder ons die geloven. Uw geloof is nodig om uw zaken te laten bloeien en uw gebeden te laten verhoren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.