8 Daagse Zuidwestelijke Road Trip: Exploring the National Parks of Utah and Arizona

Exploring the National Parks of Utah and Arizona stond al jaren op mijn bucketlist. Dus toen we de kans kregen om een road trip door het zuidwesten te maken, dankzij een gesponsorde reis door Go RVing, waren we dolenthousiast. Dit zou niet zomaar een normale road trip zijn maar een RV road trip! Hier is onze Southwest road trip route samen met RV huur details.

Southwest Road Trip: In welke stad moet je vliegen?

Onze Southwest road trip route naar de nationale parken van Utah en Arizona omvatte Zion National Park, Bryce Canon, Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Monument Valley, de Grand Canyon South Rim en Sedona. Op basis hiervan vonden we Las Vegas de beste stad om onze zuidwestelijke road trip te beginnen. Hieronder staat een kaart van onze reis inclusief de gereden kilometers. (Bekijk onze Nevada road trip reisroute van een andere reis, we brachten 6 dagen door met het verkennen van de staat.)

Wat is de beste tijd van het jaar voor een Southwest Road Trip?

Dat is een moeilijke vraag om te beantwoorden. We gingen onze Southwest RV Road Trip de week van Thanksgiving en vond voor-en nadelen van het reizen in deze tijd van het jaar. We vermeden de brandende zon en hitte van de zomer, maar we moesten echt bundel omhoog vanwege het koude weer in Bryce Canyon en onze tweede dag in de Grand Canyon.

Door het weer was het op veel plaatsen minder druk, waardoor het makkelijker was om een parkeerplaats te vinden en door de parken te navigeren. De wegen waren ook vrij leeg en we hebben nooit verkeer tegengekomen. Het maken van RV Park reserveringen waren gemakkelijk, maar in plaatsen zoals Bryce Canyon sommige RV Parks waren gesloten voor het seizoen. Het enige wat we wilden doen maar niet konden in deze tijd van het jaar was een boottocht op Lake Powell. We kregen alleen lichte sneeuw Thanksgiving Day in de Grand Canyon, maar er is de mogelijkheid voor zware sneeuw in plaatsen als Bryce Canyon dus wees voorbereid op dat.

Dag nul: Aankomst in Las Vegas McCarran International Airport

We vlogen Spirit Airlines van Fort Lauderdale naar Las Vegas aankomst om 22:00 uur. We kregen een geweldige vluchtdeal, zeker voor de tijd van het jaar waarin we vlogen. Nerveus om met Spirit te vliegen? Hier zijn 6 manieren om je besparingen te maximaliseren wanneer je met Spirit vliegt. Aangezien we de volgende ochtend op weg waren, verbleven we in The DoubleTree vlak bij de luchthaven. Ze bieden een gratis pendeldienst naar de luchthaven en er is een Applebees je kunt lopen naar als je nodig hebt om te eten voordat bed.

Verwante: Tips voor vliegen met baby’s en Tips voor vliegen met peuters

Day One: RV Rental Pick Up en Las Vegas to Zion National Park

Wie wist dat RV verhuur een ding was? Er zijn een heleboel verhuurbedrijven maar wij kozen voor Outdoorsy, het is eigenlijk Airbnb voor campers en als je je hier aanmeldt krijg je $50 korting op je eerste huur. We hadden nog nooit in een camper gereden, dus denk niet dat je een ervaren camperrijder hoeft te zijn. Hier zijn tips voor de eerste keer RVers binnenkort! Hieronder is een foto van de exacte camper die we gehuurd hebben en die je hier kunt huren.

We namen een Lyft van ons hotel om onze gehuurde camper op te halen. De persoon van wie we de camper huurden, gaf ons een grondige uitleg en legde ons alles uit wat we moesten weten. Het proces duurde ongeveer een uur en toen gingen we naar de supermarkt om voedsel in te slaan voor de week. Onze camper had een koelkast, vriezer, 3-pits gasfornuis en een dubbele magnetron/convectie oven. Zo ziet een vakantie in een camper eruit.

We waren klaar voor de eerste rit van onze Southwest road trip, Las Vegas naar Zion National Park. De rit was 167 mijl en kostte ons 3 uur rijden met de gehuurde camper. Bij aankomst kochten we een National Park jaarkaart voor $80. De pas is de moeite waard, want we zouden meer dan $ 80 hebben betaald voor de 3 Nationale Parken die we tijdens deze reis hebben bezocht en nu hebben we een jaar de tijd om van enkele andere te genieten.

Het plan was om de Lower Emerald Pools Trail en/of de Weeping Rock Trail te lopen. Beiden worden beschouwd als makkelijke trails en het zijn niet alleen twee van de meest populaire wandelingen in Zion, maar het zijn ook twee van de meest kindvriendelijke wandelingen in Zion. Helaas in de tijd van het jaar dat wij Zion bezochten sloot de tunnel om 16:30 voor campers, ook al is het park nog open. We moesten door de tunnel om naar onze RV kamp en als we niet de enige uitweg was een twee uur omweg. Als u in deze tijd van het jaar in een camper reist, raad ik aan in plaats daarvan in een RV Park in Springdale te verblijven, zodat u uw dag niet vroeg hoeft te beëindigen vanwege de tunneluren voor RV’s.

Aangezien we onze camper moesten parkeren en de shuttle naar beide trails moesten nemen, hadden we niet het gevoel dat we genoeg tijd hadden om op de shuttle te wachten, naar onze stop te gaan, te wandelen, weer op de shuttle te wachten om terug naar onze camper te gaan. We kozen ervoor om de delen van het park die we konden rijden in onze camper en trok over op een aantal uitkijkpunten. Als je wel tijd hebt voor wandelingen, kun je de Emerald Pools Trail vanaf de Zion Lodge shuttle stop en de Weeping Rock Trail vanaf de Weeping Rock stop bereiken.

Je bent misschien geïnteresseerd in lezen: Tips voor het maken van vakantiefoto’s

We gingen door de tunnel, die $15 kost voor campers, en gingen naar onze RV Park Hi-Road Campground. Hi-Road Campground biedt full hook ups, maar ze hebben ook badkamers met toiletten en douches. Er is gratis Wi-Fi, maar alleen in de gemeenschappelijke ruimte. Soms maakte het verbinding in de camper, maar het signaal was laag, dus het hangt af van de plek die je krijgt toegewezen.

Southwest Road Trip Dag Twee: Zion National Park naar Bryce Canyon

Het is 71,3 mijl van Zion National Park naar Bryce Canyon en de rit duurde 1 uur en 20 minuten. De rit is gemakkelijk. Eenmaal aangekomen reden we van uitzichtpunt naar uitzichtpunt. In de tijd van het jaar dat wij er waren, reden er geen pendeldiensten en parkeren was gemakkelijk. We bezochten eerst Sunrise Point en we waren meteen weggeblazen.

We sprongen weer in onze camper en reden naar Inspiration Point voor een heel ander uitzicht op de Canyon. Daarna gingen we naar Bryce Point Lookout en eindigden bij Sunset Point. Ik wilde heel graag naar beneden wandelen bij Sunset Point, maar de meiden waren moe, dus we hebben het niet gedaan. Er waren veel kinderen en bezoekers van alle leeftijden die deze wandeling deden, dus ik denk dat het een vrij gemakkelijke wandeling is. Hoewel je van Sunrise Point naar Sunset Point kunt lopen, kozen wij ervoor om dat over te slaan. In plaats daarvan zijn we dichter bij de zonsondergang geweest en ik ben blij dat we dat gedaan hebben. De manier waarop de zon op dat moment op de Canyon schijnt is prachtig en ik begrijp helemaal waarom ze het Sunset Point noemen!

Omdat het RV Park bij Bryce Canyon gesloten was voor het seizoen verbleven we weer op Hi-Road Campground. We moesten terugrijden naar Zion om onze volgende bestemming te bereiken, dus het voegde maar twintig minuten toe. We zagen wel RV Parks langs de weg die ons de twintig minuten extra bocht hadden kunnen besparen. Ze zagen er echter niet zo mooi uit en ik ben er niet zeker van of ze de voorzieningen boden die ons kamp wel bood.

Dag drie: Bryce Canyon naar Antelope Canyon en Horseshoe Bend

Na het loskoppelen van onze huuraccommodatie reden we naar Page, Arizona om Antelope Canyon en Horseshoe Bend te bezoeken. De rit van onze camping bij Zion National Park naar Antelope Canyon was 106 mijl en kostte ons twee uur. Afhankelijk van de tijd van het jaar waarin je het park bezoekt, liggen Zion en Bryce Canyon een uur voor op Page, Arizona. Houd dat in gedachten voor eventuele tours die u hebt geboekt om niet op het verkeerde moment te verschijnen.

U kunt Antelope Canyon alleen bezoeken met een rondleiding, omdat de canyons op stammenland liggen. Tenzij u beide doet moet u kiezen tussen een bezoek aan de lower of upper Antelope Canyon. Wij kozen voor de upper canyon en er zijn genoeg Upper Antelope Canyon Tours om uit te kiezen, maar we zijn tot deze gekomen.

De reviews van de tourbedrijven waren vrijwel hetzelfde, dus onze beslissing was gebaseerd op de beschikbare tijdslots. Antelope Canyon is erg populair en zelfs in de wintermaanden zijn de tours weken van tevoren uitverkocht. Als u van plan bent om te bezoeken tijdens de zomer maak uw reservering ten minste 6 maanden voorafgaand aan uw bezoek.

De uitzichten in de Canyon zijn adembenemend en de gidsen doen een geweldige baan van het maken van ervoor te zorgen dat niemand is in uw foto’s. Je zou denken dat we een privétour hadden, terwijl de canyon stampvol zat!

Je kunt Page, Arizona niet bezoeken zonder een bezoek te brengen aan Horseshoe Bend. Vanuit ons Upper Antelope Canyon Tour Companies kantoor was Horseshoe Bend slechts 12 minuten rijden. Er zijn twee parkeerplaatsen, probeer te parkeren op de dichtstbijzijnde. Eenmaal geparkeerd is het nog .75 lopen naar het uitzichtpunt. Het is niet zo moeilijk om er te komen, maar er is een helling op de weg naar boven, dus zorg ervoor dat je water bij je hebt. Laat dit je niet ontmoedigen, mijn kinderen van 2 en 4 liepen zelf naar beneden en terug naar boven!

We waren tegen 16 uur klaar en beseften dat we gemakkelijk naar onze volgende halte, Monument Valley, hadden kunnen rijden. Het was echter fijn om gewoon naar onze camping te gaan en te relaxen voor de avond! We kozen voor Wahweap RV & Campground die uitkijkt over de oever van Lake Powell. Het uitzicht was prachtig en de camping was een upgrade ten opzichte van onze vorige camping. De zonsopgang ’s morgens vanaf het meer was gewoon prachtig.

Deze RV Campground had een supermarkt, douches ($ 2 voor 15 minuten), toiletten, en een wasruimte. Er was gratis WiFi, maar dat was niet altijd even sterk.

Southwest Road Trip Dag Vier: Page to Monument Valley

Op de vierde dag van onze zuidwestelijke road trip reden we van Page naar Monument Valley. De rit was 134 mijl en kostte ons 2,5 uur in onze gehuurde camper. We kwamen aan en gingen meteen naar The View Hotel waar we onze gids zouden ontmoeten voor onze Backcountry Tour. Er moet $20 betaald worden om het park binnen te komen en omdat het geen National Park is maar een Navajo Park wordt je National Park Annual Pass hier niet geaccepteerd. Er is een restaurant als u iets wilt eten voordat u op verkenning gaat

U kunt de scenic drive zonder tour doen als u met een gewone auto bent, maar campers zijn niet toegestaan. De weg is erg hobbelig, dus 4×4’s of 4WD-voertuigen worden aanbevolen. Als je in een huurauto zit, moet je waarschijnlijk voorzichtig zijn en gewoon een tour nemen. De Monument Valley Tours zijn zeer de moeite waard omdat de leden van de stam toegang hebben tot delen van de vallei waar gewone mensen niet kunnen komen.

Onze gids nam ons mee naar een traditioneel Navajo-huis, een Hogan genaamd. Hier liet zijn tante ons zien hoe men van schapenhaar garen maakt en hoe men het in verschillende kleuren verft. Onze gids legde ons de geschiedenis uit van de Navajo stamleden in dit gebied en enkele van hun gebruiken.

We verbleven in Goulding’s RV Park dat deel uitmaakt van Goulding’s Lodge. Deze RV Camping had een zwembad, maar het was gesloten voor het seizoen tijdens ons verblijf. Het had ook een kleine winkel, wasruimte, grills en picknicktafels. Er was gratis Wi-Fi waar je vanuit je camper toegang toe had.

Dag vijf: Monument Valley to Grand Canyon South Rim

Voordat we onze weg van Monument Valley naar de Grand Canyon maakten, moesten we stoppen bij Forrest Gump Point. Het was in de tegenovergestelde richting van waar we naartoe gingen (20 minuten) maar toen we de dag voordien onze tour beëindigden werd het al donker dus hadden we geen tijd meer. Als je Forrest Gump hebt gezien is dit het punt waar hij besluit te stoppen met rennen. Het is gek hoeveel films er in Monument Valley zijn opgenomen. Het herkenningspunt bevindt zich op kilometer 13 van de snelweg, maar als u Forrest Gump Point in uw GPS invoert, komt u er vanzelf op.

Je bent misschien geïnteresseerd in lezen: Tips voor het maken van familievakantiefoto’s

Na onze pitstop reden we de 165 mijl naar de Grand Canyon, die ons 3 uur kostte. Doe jezelf een plezier en tank bij voordat je bij de Grand Canyon aankomt, want benzine in het park is schandalig duur. We gingen meteen naar Desert View Point, omdat het vlak bij de ingang ligt. Hier hebben ze een kleine kruidenierswinkel en delicatessenzaak waar we konden lunchen.

Bij de Grand Canyon konden de meisjes deelnemen aan het Junior Ranger-programma van het National Park. Technisch gezien begint het programma op 4-jarige leeftijd, maar Kennedy kreeg ook een boekje. Ze zagen een aantal Junior Ranger vesten in de winkel en natuurlijk moesten ze die hebben. De vesten in het park zijn erg duur en ik raad dan ook aan om ze van tevoren aan te schaffen.

Nadat we Desert View hadden verlaten, stopten we bij de verschillende uitzichtpunten op de weg naar het RV Park. Ze hebben allemaal een prachtig uitzicht en waren super makkelijk te bereiken met de kinderen. Sommigen van hen hadden ook korte paden om te lopen in de canyon. De tijd van het jaar dat we bezochten was het vrij gemakkelijk om parkeergelegenheid te vinden, maar als je tijdens de zomer bezoekt, moet je de shuttle nemen.

We stopten bij Navajo Point, Lipan Point, Moran Point en Grandview Point. We wilden naar Yaki Point gaan, maar de weg was in deze tijd van het jaar afgesloten voor privé-voertuigen en we hadden geen zin om te parkeren en de shuttle naar beneden te nemen. Als je tijd hebt, stop dan bij het Tusayan Museum en de ruïne. Het werd ten zeerste aanbevolen, maar we hadden een verrassing voor de meisjes die moest worden gedaan voor de zonsondergang en de zon ondergaat vrij vroeg in eind november. De volgende keer dat we hier zijn zou ik graag deze helikopter tour doen voor een luchtfoto van de canyon.

Het park heeft een kruidenierswinkel die precies is wat je thuis gewend bent en we haalden een paar dingen om avondeten te koken. Daarna checkten we in op onze campercamping, Trailer Village RV, die direct in het park ligt. Deze camping heeft full hook-ups, maar biedt geen Wi-Fi. Je moet 10 minuten lopen naar de Lodge voor Wi-Fi en omdat het zo traag is raad ik je aan je tijd te verspillen. De dichtstbijzijnde wasruimte vereist dat je er naartoe rijdt en de toiletten waren buiten werking.

What is RVing zonder S’mores! De meisjes hadden nog nooit S’mores gehad, dus we hebben ze geleerd hoe ze het moesten maken. Ze konden niet enthousiaster zijn! Ik kocht brandhout om een kampvuur te maken in het park en bevestigde dat we inderdaad een kampvuur konden maken. De beheerder verzekerde me dat zolang er geen brandgevaar was, wat niet zo was, het mocht. Toen we incheckten zei de baliemedewerkster dat er geen kampvuren waren toegestaan en ze had geen idee waarom ons iets anders was verteld. Maar goed dat er een gasgrill bij onze camper zat! We hebben onze marshmallows niet op de ouderwetse manier geroosterd. In plaats daarvan heb ik een heel handige S’more maker gekocht die zoveel rommel wegneemt! Sommige mensen zeiden dat het valsspelen was, maar ik vind het de beste uitvinding ooit!

Dag zes: Grand Canyon South Rim naar Sedona

Grand Canyon Thanksgiving, waarom niet? We stonden vroeg op om de rest van het park te bekijken die we de dag ervoor hadden gemist. Het gebied waar we naar toe wilden was in deze tijd van het jaar gesloten voor privé voertuigen, dus moesten we de Red Route Shuttle nemen. De RV parking ligt op tien minuten wandelen van de shuttle, maar voor gewone voertuigen zijn de opties veel dichterbij. De hele rondrit duurt 80 minuten zonder uit de bus te stappen. De bus zet je af bij elk van de negen uitkijkpunten, maar de bus terug pikt er slechts vier op. De haltes op de terugweg zijn Hermits Rest, Pima, Mohave, en Powell Points. Van 6.30 uur tot zonsondergang rijdt de bus elke 15 minuten.

Ik raad aan te stoppen bij de Trailview Overlook als je de Bright Angel Trail kunt zien en naar beneden kunt kijken in de Canyon. We zijn nog bij een paar uitkijkpunten gestopt, maar het weer begon behoorlijk slecht te worden. De dag ervoor was het 50 tot 60 graden en vanochtend was het 30 graden. Het was ook mistig waardoor het zicht in de Canyon beperkt was. Het begon echter wel te sneeuwen en dat was een prachtig gezicht en de meisjes waren dan ook dolenthousiast.

We zouden het Thanksgiving-diner niet in onze camper bereiden. We wilden een lekker diner dus kozen we voor restaurant El Tovar. Toen ik de recensies online las, wist ik dat ze geen reserveringen aannamen voor Thanksgiving. Veel posters aanbevolen om er vroeg te komen om lange wachttijden te voorkomen.

Dinerservice begon om 11 uur en we kwamen iets na 10 uur aan. Er stonden ongeveer 30 mensen voor ons in de rij en ze begonnen om 10.45 uur namen te noteren. We waren iets na 11 uur vooraan en hoefden maar 10 minuten te wachten op een tafel. We hoorden van anderen in de rij die elk jaar komen dat ze soms 3 uur hebben gewacht. Ik was zo blij dat we onze dag vroeg konden beginnen! Ze hebben een vooraf vastgesteld menu en omdat al het eten al gemaakt is, komt het er snel uit. Ik vond mijn eten helemaal niet lekker maar mijn man zei dat zijn lam goed was. Het diner kost gemiddeld zo’n $30 per volwassene.

Na onze Grand Canyon Thanksgiving-maaltijd gingen we naar het Visitors Center. Er is een zeer interessante film van 20 minuten die wordt afgespeeld, evenals andere informatie om te lezen en artefacten om te bekijken. Hier werd Jordyn beëdigd na het voltooien van haar werk voor het National Park Junior Ranger Programma. Ze had officieel haar Junior Ranger Badge verdiend en speldde die trots op haar Junior Ranger Vest. Ik was zo trots op haar!

Het was tijd om naar Sedona te gaan. We hebben echt met het idee gespeeld om Sedona wel of niet te bezoeken, maar aangezien Grand Canyon naar Sedona maar 2 uur rijden is, dachten we dat we het net zo goed konden doen. Bij aankomst checkten we in bij ons hotel, The Ridge on Sedona Golf Resort dat we via TravelZoo hadden geboekt. Hoewel we konden gemakkelijk hebben verbleven in een RV Park tijdens deze tijd, maar mijn man werkt voor TravelZoo. Zij krijgen elk jaar een TravelZoo Experience om gratis een deal uit te testen dus daar hebben we van geprofiteerd.

Zuidwest Road Trip Dag Zeven: Sedona

Na al die dagen van vroeg opstaan waren we blij dat we konden uitslapen! Ons hotel had een volledige keuken dus we konden ontbijt maken. Toen we klaar waren om onze dag te beginnen zijn we naar Bell Rock Pathway gegaan voor een korte wandeling. Je kunt wandelen of fietsen op de twee aangeboden paden en de Bell Rock Trail is geweldig voor kinderen. Er is een minimale vergoeding voor het parkeren op de parkeerplaats.

We pakten de lunch en gingen toen op weg naar onze Scenic Rim Tour van de beruchte Pink Jeep Tours. We kozen voor de 2 uur durende tour en genoten van onze zeer hobbelige rit. Ze zijn het meest bekend om hun Broken Arrow tour maar die was uitverkocht voor onze data. De Scenic Rim tour was ok maar ik had het gevoel dat het echt iets was wat je gewoon op je eigen had kunnen doen. Privé voertuigen mogen hetzelfde pad rijden, naar mijn mening was er niets speciaals aan behalve de jeep. Het was niet zoals onze Monument Valley tour waar we toegang kregen tot speciale delen van het park of iets meemaakten dat we anders niet zouden hebben. Pink Jeep Tours biedt meerdere tours aan vanuit Sedona, je kunt ze hier allemaal bekijken.

Dag Acht: Sedona naar Las Vegas, einde van onze zuidwestelijke road trip

Het was tijd om onze zuidwestelijke road trip te beëindigen. Sedona naar Las Vegas zou onze langste rit worden, 298 mijl en 4,5 uur. Onze vlucht naar huis was pas om 23.00 uur, maar we moesten onze huurcamper om 12.00 uur inleveren. Na het inleveren van onze camper hadden we tijd om Las Vegas te verkennen. Jordyn en ik hadden Vegas twee jaar eerder bezocht, dus we wisten al een aantal leuke dingen te doen in Las Vegas met peuters.

We huurden een auto van Alamo om te verkennen voor de dag, kostte ons ongeveer $ 35. Eerst gingen we naar Seven Magic Mountains. Het was zo leuk om het opnieuw te bezoeken en te zien hoe populair het nu was geworden. Toen we onze foto’s van twee jaar geleden vergeleken, zagen we hoeveel Jordyn gegroeid was.

De volgende dag wilden we de Red Rock Canyon Scenic Drive doen, maar ik kreeg een maagprobleem en kon mijn eten niet binnenhouden. Ik voelde me zo verschrikkelijk omdat Jordyn er echt naar uitkeek om haar zus en vader weer te zien. Ze was ook super enthousiast om de Fountain Show in het Bellagio weer te zien, maar ik kon gewoon niet functioneren.

In plaats daarvan gingen we naar het Orleans Hotel waar ook een bioscoop is. Ik kon een dutje doen terwijl hubby en de meisjes genoten van een film. Er is ook een arcade direct buiten het theater waar ze speelden en we konden de tijd doden tot we naar de luchthaven moesten.

We leverden onze huurauto in en gingen naar onze gate. We waren allemaal verdrietig dat onze Southwest road trip voorbij was. Het verkennen van de Nationale parken van Utah en Arizona was zo geweldig. Het huren van een camper was zo’n geweldige manier om deze reis te voltooien en we hopen echt om nog een camper road trip te doen in de toekomst. Jordyn droeg zeker haar Junior Ranger Vest naar school op haar eerste dag terug en toonde trots haar Junior Ranger Badge aan haar leraar en klasgenoten. Het was zeker de moeite waard de twee dagen van school die ze miste! Hieronder vindt u meer camper verhuur opties om uit te kiezen.

Omdat we deze camperreis zo leuk vonden hebben we er uiteindelijk nog twee gedaan. We deden een Californië road trip naar Huntington Beach, Oceanside en Anza Borrego Park en een 6-daagse Nevada road trip. Vond je deze Southwest road trip route nuttig? Deel hem alsjeblieft!