Antwoorden

De Bijbel veroordeelt hebzucht, maar veroordeelt financieel succes niet, als het legitiem en met de juiste motieven is verkregen.

In feite waren sommige van de grootste mannen in het Oude Testament – mannen als Abraham en Job – ook mensen met grote rijkdom, en hun rijkdom werd gezien als een teken van Gods zegen. Betekent dit dat God wil dat wij allemaal rijk zijn? Nee, dat wil het niet; tenslotte had Jezus geen materiële rijkdom, en de Bijbel leert dat rijkdom er vaak toe leidt dat mensen zich van God afkeren. Jezus waarschuwde: “Niemand kan twee meesters dienen. Ofwel zal hij de ene haten en de andere liefhebben, ofwel zal hij toegewijd zijn aan de ene en de andere verachten. Je kunt niet zowel God als geld dienen” (Matteüs 6:24).

Bedenk: Alles wat u hebt – ook uw vermogen om succesvol te zijn in zaken – is een geschenk van God. Maar waarom heeft Hij deze gaven aan u gegeven? Om het anders te zeggen, wat is het verschil tussen u en iemand anders die succesvol is maar geen christen is? Alles wat je hebt is van God, en moet gebruikt worden tot Zijn eer. Overal om u heen zijn mensen die Christus en Zijn liefde nodig hebben. Wat doet u met uw geld om hen te helpen Hem te vinden? Vraag God om u een vrijgevige geest te geven. De Bijbel zegt: “Ieder moet geven … niet met tegenzin of onder dwang, want God heeft een blijmoedige gever lief” (2 Korintiërs 9:7).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.